* Jacek Banaszkiewicz, "Nadzy wojownicy" - o średniowiecznych pogłoskach dawnego rytu wojskowego– str. 11-24
* "Die nackten Krieger" - Uber den mittelalterlichen N achhall eines alten Kriegerritus (Zusammenfassung) – str. 25
* Elżbieta Kowalczyk, Sacrum. Z dziejów mitów toponomastycznych w archeologii– str. 27-36
* Das Sacrum. Zur Geschichte der toponomastischen Mythen in der Archaologie (Zusammenfassung) – str. 37
* Leszek Paweł Słupecki, Sanctuaria pogańskie w świecie natury u Słowian i Germanow. Swięte gaje I Ich bogowie– str. 39-46
Sanktuarien in der Welt der Natur bei den Slawen und Germanen. Heilige Haine und ihre Gotter. (Zusammenfassung) – str. 46-47
* Stanisław Rosik, Awans Słońca w mitologii przedchrześcijańskich Słowian na tle przemian społeczno-politycznych– str. 49-58
* Die zunehmende Rolle der Sonne in der Mythologie der vorchristlichen Slawen vor dem Hintergrund der sozial-politischen Umwandlungen (Zusammenfassung) – str. 59
* Andrzej Buko, Pogańskie miejsca święte w krajobrazie osadnictwa wczesnośredniowiecznego na Wyżynie Sandomierskiej– str. 61-82
* Heidnische heilige Stellen in der Besiedlungslandschaft der Sandomierz-Hoche-bene (Zusammenfassung) – str. 83
* Marek Dulinicz, Miejsca, które rodzą władzę (naj starsze grody słowiańskie na wschód od Wisły) – str. 85-97
* Orte, die zur Macht bringen (alteste slawische Burgen ostlich der Weichsel) (Zusammenfassung) – str. 97-98
Grzegorz Domański, Ślężański zespół osadniczy i kultowy we wczesnym średniowieczu– str. 99-108
* Siedlungs- und Kultkomplex auf dem Berg Ślęża (Zo btenberg) im fruhen Mittelalter (Zusammenfassung) – str. 109
* Zofia Kurnatowska, Elementy sacrum w topografii tworzonej przez pierwszych Piastów domeny i jej głównych ośrodków– str. 111-125
* Elemente des Sacrum in der Topographie der Domene der ersten Piasten und deren erster Hauptorte (Zusammenfassung) – str. 125-126
* Wojciech Chudziak, Problem chrystianizacji ziemi chełmińskiej w świetle źródeł archeologicznych– str. 127-135
* Die Frage der Christianisierung des Kulmer (Chełmno-) Landes im Lichte der archaologischen Quellen (Zusammenfassung) – str. 135-136
* Marta Młynarska-Kaletynowa, Z dziejów kultu Świętego Wojciecha w Polsce na przełomie XI/XII i w XII wieku– str. 137-153
* Zur Geschichte des Adalbertkultes in Polen an der Wende des 11./12. und im 12. Iahrhundert (Zusammenfassung) – str. 153-154
* Sławomir Moździoch, Archeologiczne ślady kultu pogańskiego na Śląsku wczesnośredniowiecznym– str. 155-191
* Archaologische Spuren des heidnischen Kultes im fruhmittelalterlichen Schlesi en (Zusammenfassung) – str. 192-193
* Jarosław Lewczuk, Sacrum i profanum - na przykładzie wybranych stanowisk archeologicznych z terenów środkowego Nadodrza– str. 195-206
* Sacrum und Profanum - am Beispiel der ausgewahlten archaologischen Fundstellen im mittleren Oderraum (Zusammenfassung) – str. 206
* Helena Zoll-Adamikowa, usytuowanie cmentarzy Słowian w środowisku (doba pogańska i pierwsze wieki po przyjęciu chrześcijaństwa) – str. 207-218
* Die Lage der slawischen Graberfelder in der Umwelt (heidnischen Zeiten und die ersten J ahrhunderte nach der Christianisierung) (Zusammenfassung) – str. 219
* Jacek Wrzesiński, Gród - cmentarz - środowisko. Sacrum w kontekście przyrodniczym na przykładzie Ostrowa Lednickiego– str. 221-232
* Burg - Graberfeld - Umwelt. Das Sacrum im Zusammenhang mit der Natur am Beispiel des Ostrów Lednicki (Lednica-Insel) (Zusammenfassung) – str. 233-234
* Anna Pobóg-Lenartowicz, .Silvestres in moribus erant". O wyższości miasta nad wsią na przykładzie kanoników regularnych z Żagania– str. 235-241
* "Silvestres in moribus erant". Ober die Uberlegenheit der Stadt gegentiber dem Dorf am Beispiel der Regularkanoniker von Żagań (Zusammenfassung) – str. 241-242
* Marcin Wołoszyn, Bizantyjskie i ruskie zabytki o charakterze sakralnym z Polski- wybrane przykłady– str. 243-255
* Bizantische und russische Funde von sakralem Geprage aus Polen - gewahlte Beispiele (Zusammenfassung) – str. 255
* Józef SzykuIski, Die KultanIagen von Churajón (Siidperu) und ihre kulturhistorische Bewertung– str. 257-280
* Założenia sakralno-obrzędowe w Churajón (płd. Peru) oraz ich interpretacja (Streszczenie) – str. 281-282
UWAGI:
Bibliogr. przy ref. Tekst częśc. niem. Streszcz. niem. przy ref.